Regulamin Kancelarii

  1. Właścicielem Kancelarii i jej kierownikiem jest adwokat i doradca restrukturyzacyjny Ryszard Manikowski. Nazwa Kancelarii brzmi: Kancelaria  Adwokata i Doradcy Restrukturyzacyjnego Ryszard Manikowski. Siedzibą  Kancelarii jest Poznań, adres:  ul. Grunwaldzka 38 B lok. 3, 60 – 786 Poznań, mail: ryszard.manikowski@gmail.com ;  NIP: 621-127-65-29, REGON: 300901946
  2. Kancelaria świadczy usługi adwokackie polegające na świadczeniu pomocy prawnej, w tym porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, opracowywaniu projektów aktów prawnych, występowaniu w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej.
  3. Kancelaria świadczy usługi doradcy restrukturyzacyjnego w tym syndyka, nadzorcy sądowego, zarządcy, a także udziela porad, opinii i wyjaśnień i innych usług z zakresu restrukturyzacji i upadłości.
  4. Klientami Kancelarii są podmioty gospodarcze oraz osoby fizyczne (konsumenci). Usługi są świadczone na terenie całego kraju.
  5. Wysokość wynagrodzenia za świadczone usługi oraz zwrot kosztów i wydatków określa umowa z Klientem. Stawka wynagrodzenia ulega podwyższeniu o kwotę podatku od towarów i usług (VAT) wg aktualnie obowiązującej stawki tego podatku.
  6. Kancelaria nie świadczy usług biurowych (w tym kopiowania dokumentów), sekretarskich, administracyjnych, archiwizacji dokumentów, tłumaczeń tekstów i ich transkrypcji, usług edukacyjnych, detektywistycznych, poszukiwania dowodów na potrzeby prowadzonych postępowań lub źródeł dowodów.
  7. Klient jest zobowiązany do przygotowania na swój koszt czytelnych kopii dokumentów i materiałów (np. tabel, danych i dokumentów finansowych, zdjęć, filmów, nagrań itp.) w tym odpowiedniej liczby załączników.
  8. Preferowaną formą komunikacji jest komunikacja mailowa (7 dni w tygodniu) lub telefoniczna (w dni robocze w godz. 08.00 – 17.00). Odpowiedź na zapytanie mailowe jest udzielana w terminie do 7 dni. Kancelaria nie odpowiada na SMS-y.
  9. Kancelaria chroni dane osobowe Klientów i wykorzystuje je tylko w celu realizacji umowy. Klienci mają wgląd w ich dane osobowe przetwarzane przez Kancelarię. Po zakończeniu realizacji usługi Kancelaria usuwa dane osobowe Klienta. Dokumenty i dane osobowe związane z prowadzeniem sprawy są przechowywane przez okres jednego roku od wykonania zlecenia lub jego rozwiązania/wygaśnięcia, a następnie – jeżeli Klient ich nie odbierze – zostają zniszczone.
  10. Podstawą wypowiedzenia pełnomocnictwa lub umowy przez adwokata lub doradcę restrukturyzacyjnego jest utrata zaufania Klienta, a także nieuiszczenie przez niego umówionego wynagrodzenia, a także inne przyczyny określone w przepisach prawa powszechnego.
  11. Kancelaria nie świadczy usług drogą elektroniczną ani nie zawiera umów z konsumentami ma odległość lub poza jej lokalem.
  12. Reklamacje należy zgłaszać mailowo lub pisemnie w terminie 30 (trzydziestu) dni od dnia w którym wystąpiło zdarzenie, które jest podstawą faktyczną reklamacji. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w terminie 14 (czternastu dni).
  13. Korespondencję wysłaną na ostatni wskazany przez Klienta/Zleceniodawcę adres do korespondencji uważa się za doręczoną prawidłowo, chyba że Kancelaria zostanie powiadomiona o innym aktualnym adresie.
  14. W sprawach nieuregulowanych regulaminem znajdują zastosowanie przepisy prawa powszechnego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2014r., poz. 121 z późniejszymi zmianami), ustawy z dnia 28 lutego 2003r. prawo upadłościowe Dz. U. z 2003r, Nr 60, poz. 535 z późniejszymi zmianami), ustawy z dnia 15 maja 2015r. prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015r. poz. 978), ustawy z dnia 26 maja 1982r. prawo o adwokaturze (tekst jednolity Dz.U. z 2009, Nr 146, poz. 1188 z późniejszymi zmianami), ustawy z dnia 15 czerwca 2007r. o licencji doradcy restrukturyzacyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2014r. poz. 776 z późniejszymi zmianami) oraz Zbiór Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (obwieszczenie Prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej z 14 grudnia 2011r.) i uchwała nr 54/2009 Naczelnej Rady Adwokackiej z dnia 12 września 2009r. w sprawie „Regulaminu wykonywania zawodu adwokata w kancelarii indywidualnej lub spółkach”.
  15. Regulamin obowiązuje począwszy od 01 marca 2019r.